A keresőmarketing manapság egy nagyon népszerű kifejezés, de sajnos azok közé a szakszavak közé tartozik, amit gyakran inkább divatból használnak. És talán éppen a vállalkozók, akiknek igazán fontos lenne az eredményes keresőmarketing mikéntjét ismerni, nem feltétlenül értik teljesen sokszor még azt sem, hogy maga a kifejezés mit jelent.
Az pedig még ritkábban tiszta, hogy hogyan lehet ez az egész jó egy vállalkozónak, hogyan segítheti az üzletét. Mit jelent a keresőmarketing? Hogyan tud a vállalkozásodnak több vevőt hozni? Ezt fogjuk részletesen megnézni ebben a cikkben.
Mi a keresőmarketing?
Röviden meghatározva a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami minden olyan marketing tevékenységet magába folgal, amellyel egy honlap keresőből érkező látogatottságát növeljük. Ez elsősorban az organikus keresőoptimalizálást (SEO), és a keresőben megjelenő, fizetett hirdeteéseket (PPC) jelenti. Részletesen lásd mindezt lejjebb, és a konkrét tippeket is, hogy hogyan tudod a keresőmarketinget a hasznodra fordítani.
A keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami minden olyan marketing tevékenységet magába folgal, amellyel egy honlap keresőből érkező látogatottságát növeljük.
Keresőmarketing és a szakszavak
A keresőmarketing kapcsán több szakszóval, angol rövidítéssel is találkozhat az ember, ami már önmagában is kissé zavarossá teheti az egész területet. Ráadásul ezeknek a szavaknak a használata nemcsak magyarul, de még angolul sem mindig egyértelmű. Ezért mielőtt belemennék a részletekbe, és megmutatnám, hogy hogyan és mire használható a keresőmarketing, nézzük meg ezeket a szavakat.
bíró lászló https://welovebudapest.com/cikk/2021/7/5/szabadido-dunai-tengerpart-es-igenyes-gasztro-megnyilt-a-sho-beach-a-budaparton
líra https://welovebudapest.com/program/lira-konyv-raktarvasar-202
máv start https://welovebudapest.com/cikk/2020/11/18/egyuttmukodesi-megallapodast-kotott-egymassal-a-mav-start-es-a-magyar-kerekparosklub-1
föld napja https://welovebudapest.com/cikk/2021/4/20/budapest-ingyen-tomegkozlekedhetnek-a-fold-napjan-az-autosok
wolt https://welovebudapest.com/cikk/2018/8/6/budapestre-is-megerkezett-az-etel-uber-kiprobaltuk-a-wolt-ot
Keresőmarketing, Search Engine Marketing, SEM (néha angolul is egyszerűen Search Marketing) – az átfogó terület, ami magába foglalja az organikus keresőoptimalizálást és a fizetett hirdetéseket, lásd lejjebb. Gyakran használják azonban ezt a kifejezést kizárólag a fizetett hirdetésekre, ez azonban nem teljesen helyes.
Keresőoptimalizálás, Search Engine Optimiziation, SEO – az organikus, azaz nem fizetett keresőbeli helyezések javítását, és a keresőből érkező látogatottság növelését célzó tevékenységek.
Kattintásonként fizetett hirdetés, Pay Per Click (PPC) vagy Cost Per Click (CPC) hirdetések – olyan hirdetések, ahol a hirdető kattintások után fizet. A keresőmarketing területébe csak a keresőn belüli (általában Magyarországon a Google kereső és a Google Ads – régebben AdWords) hirdetések tartoznak, de PPC hirdetések más területen, pl. a Facebook esetében is elterjedtek.