seo agency wien

Keresőmarketing Google seo online marketing

Keresőmarketing Google seo online marketing

Mi a keresőmarketing? Hogyan lesz ebből több vevőd?

3. rész

2020. október 13. - Englishonlinemarketing

 

Keresőmarketing: a kapcsolat

A fentiek alapján felteheted a kérdést: rendben, hogy a keresőmarketing alá tartozik minden, ami a keresőben megjelenik, de van-e ennél több kapcsolat a fizetett és az organikus találatok között?

 

A helyzet az, hogy van is meg nem is. És hogy ezt a népmesei fordulatot feloldjam, hadd írjam le először a legnagyobb különséget a PPC hirdetések és a keresőoptimalizálás között.

 

A PPC hirdetések esetében minden egyes látogatóért fizetünk – ahogy ez a hirdetési formának a nevében is benne van.

Ha van a területen előzetes tapasztalat, és természetesen elegendő pénz a hirdetésekre, akkor egy PPC hirdetési kampány már az indulás után konkrét látogatókat, ideális esetben vevőket is hozhat.

 

De ott a hátránya: egyrészt amint leállítjuk a kampányt, azonnal megszűnnek a látogatók, másrészt ha nem jók a beállítások, rengeteg pénzt el lehet költeni akár bármilyen eredmény nélkül. (Zárójelben jegyzem meg: éppen ez a legnagyobb negatív tapasztalata a magyar kisvállalkozóknak a PPC hirdetésekkel kapcsolatban, és éppen ezért zárkóznak el sokan ettől a hirdetési formától.)

 

Ezzel szemben az organikus keresőoptimalizálás (SEO) éppen arra megy, hogy külön hirdetési díj nélkül, a természetes találatokban legyen ott a honlap, és így szerezzen látogatókat.

A keresőoptimalizálás két legnagyobb előnye, hogy egyrészt nem kell a látogatókért fizetni, másrészt viszont ha már egyszer ott vagyunk a keresőben, akkor nagyon nehéz onnan kiesni, vagyis egyfajta passzív látogatottságot (egyszer dolgozunk, folyamatosan látjuk az eredményét) biztosít.

 

A módszer hátránya viszont leginkább az időigényessége. A SEO területén még kisebb eredmények eléréséhez is hetekre, esetleg hónapokra van szükség, átütő eredményeket pedig inkább évek távlatában lehet elérni.

 

A fentiekből már kicsit érződik, hogy a két terület nagyon is kiegészíti egymást, de erről majd egy kicsit lejjebb. Most nézzük meg, hogy milyen kapcsolat van a keresőn kívül a PPC és a SEO között.

 

A PPC hirdetési díjak a relevanciától függnek

Keresőbeli PPC hirdetések esetében – és itt most Magyarországon elég a Google Adsre gondolni – a hirdetési díjak kiszámításának nagyon bonyolult algoritmusa van. Vagyis az, hogy konkrétan mennyit fogsz fizetni egy kattintásért, befolyásolható ugyan, de előre pontosan nem megmondható, és rengeteg tényezőtől függ.

 

Van azonban egy mutató, amit a Google Ads hirdetések esetében nagyon komolyan befolyásolhatja az eredményességet és a kattintásonkénti árat is. Ez pedig az ún. minőségi mutató (Quality Score). Ez egy 1-10 között mozgó mutató, amit az Ads automatikusan, kulcsszavanként és hirdetésenként ad. Tulajdonképpen azt mutatja meg, hogy az adott hirdetés, a megcélzott kulcsszó és a reklámozott céloldal együtt mennyire kapcsolódnak egymáshoz. Ha valaki az adott kulcsszót beírja a Google-be, mennyire lesz elégedett az adott hirdetéssel, és ha kattint akkor a céloldallal.

 

És itt jutunk el a SEO-hoz, illetve a PPC és a SEO kapcsolatához. Nagyon leegyszerűsítve ugyanis annál jobb minőségi mutatót kapunk, ezáltal annál jobb fizetett helyezéseket és kattintási árakat, minél inkább megfelelő keresőoptimalizálási szempontból is a megcélzott kulcsszóra a céloldalunk, és maga a hirdetés minél inkább úgy van megfogalmazva, amit az organikus találatok között is látnánk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://keresomarketingseogoogle.blog.hu/api/trackback/id/tr9016237606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Szőnyegtisztítás Budapest, téli gumi, akkumulátor, chiptuning, autófólia

szőnyegtisztítás szőnyegtisztító szőnyegtisztítás Budapest szőnyegtisztítás, kárpittisztítás szőnyegtisztítás árak chiptuning autófólia akkumulátor, téligumi

téli gumi és akkumulátor

Chiptuning Budapest, autóalkatrész, chiptuning, autófólia, téli gumi, akkumulátor