mi az a seo strategia
A sikeres keresőoptimalizálási stratégia
Önmagában egy honlap tartalmát piszkálgatni, vagy linkeket szerezni még nem feltétlenül lesz hasznos. Persze el lehet érni kisebb eredményeket, de ha beleveted magadat egy akkora területbe, mint a keresőoptimalizálás, akkor valószínűleg te is komoly, átfogó, és hosszú távon is megtartható eredményeket szeretnél.
Márpedig ez az én tapasztalatom szerint a siker egyértelműen a stratégián múlik. Vagyis talán nem olyan látványos vagy hangzatos, de a keresőoptimalizálás igazi eredményét a megfelelő stratégia, nem pedig az apró beállítgatások hozzák meg. Olyan ez, mint egy ház építése. Persze a téglától, vakolattól és gépészeti elemektől lesz kész épületünk, de ha nincs egy jó, alapos és átgondolt terv, akkor talán még a falak sem fognak állva maradni, nemhogy szép és kényelmes házunk legyen.
Építészeti terv
A keresőoptimalizálás (SEO) sikere a megfelelő tervezésen, stratégián múlik
Tehát ha meg akarod érteni, hogy mi az a SEO, akkor a legelső lépésnek mindig a stratégiának kell lenni. Mit akarsz elérni a honlapoddal? Hol szeretnéd látni magad akár a keresőben, akár szakmailag, vagy éppen a bevételek tekintetében 1, 2 vagy 5 év múlva? Mik azok a kulcsszavak (keresőbe beírt kifejezések), amikkel igazán hatékonyan el tudod érni a célpiacodat?
Mi a keresőoptimalizálás célja?
Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre választ kapj, fontos megértened, vagy inkább saját magad számára meghatároznod, hogy mi a keresőoptimalizálás célja. Ez talán egyértelmű első ránézésre, talán nem. És még csak a szádba sem akarom adni, hogy mit gondolj. Hiszen ami neked fontos a keresőoptimalizálásban, foglalkozz azzal.
Én csak a tapasztalatomból szeretném megosztani veled, hogy az igazán sikeres keresőoptimalizálás célja általában nem az, mint amire sokan első körben koncentrálnak. A Google helyezések nem hoznak ugyanis önmagukban semmilyen eredményt.
Ha keresőoptimalizálásban gondolkozol, akkor valószínűleg valamilyen vállalkozásban vagy online bevételben gondolkozol. Akkor pedig szerintem ez kell, hogy legyen az egyik legfontosabb cél: több látogatót szerezni, amivel aztán több vevőhöz és több bevételhez tudsz jutni. A keresőoptimalizálás céljáról részletesebben írtam egy másik cikkben, a linkre kattintva tudod elolvasni.