seo agency wien

Keresőmarketing Google seo online marketing

Keresőmarketing Google seo online marketing

Tudnivalók a keresőmarketing területéről

2020. október 13. - Englishonlinemarketing

A keresőmarketing terület nagyon sok fogalmat és kifejezést tartalmaz, illetve foglal össze, amit meg lehet említeni. Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül igyekszem bemutatni és közelebb hozni a keresőmarketing területét.

 

 

 

 

MIT IS JELENT A KERESŐMARKETING?

 

A keresőmarketing olyan rendszer, melynek az a célja, hogy termékeket és szolgáltatásokat értékesítsünk az internetet és egyéb üzlethálózati szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználóknak.

 

Ha a vállalatunk vagy vállalkozásunk weblapot kívánnak működtetni, azaz fent szeretnénk lenni a világhálón, marketingtervre van szükségünk, hogy a cég valós szükségleteinek megfelelő, általános célkitűzések szerint járhassunk el.

 

Ez a fajta marketingeszköz különbözik a "hagyományostól", így más-más módszert kell alkalmaznunk az üzenetek megfogalmazásában és közreadásában. Fentiek szerint internetreklám (keresőmarketing) körébe tartoznak:

a weboldalakon található reklámbetétek

a márkák oldalainak költségei

 

 

MILYEN AZ OPTIMÁLIS KERESŐMARKETING STRATÉGIA?

 

A keresőmarketing stratégia voltaképpen nem más, mint a vállalkozás összehangolt, többféle tevékenységét átfogó, ezért összetett cselekvési programja, amely a marketingcélok elérésére hivatott. A célok kitűzése azért szükséges, mert az erőforrások korlátozottak. A keresőmarketing stratégia alkalmazásával meg kell válogatni, hogyan használjuk a rendelkezésünkre álló eszközöket.

 

A keresőmarketing stratégia meghatározása: A keresőmarketing stratégia meghatározása kulcsfontosságú része a marketingtervezésnek olyan cégeknél, ahol szerepet kapott az online kommunikáció, azaz az interneten való megjelenés is.

 

 

 

A következő lépésekkel könnyen átláthatók a keresőmarketing stratégia egyes fázisai:

 

  1. Piac szegmentálása
  2. Célcsoport és annak szükségleteinek kutatása
  3. Piaci szereplők meghatározása (versenytársak)
  4. A keresőmarketing taktika felépítése a célcsoport szükségletei alapján
  5. Javasolt keresőmarketing stratégia

 

Az optimális keresőmarketing stratégia kialakításakor a vállalkozás a fenti lépéseken keresztül megfelelően használja fel a rendelkezésére álló szűkös erőforrásokat céljainak megvalósítása érdekében. Szakmai kérdésekben mindig érdemes keresőmarketing szakemberhez vagy a keresőoptimalizálás szakértőhöz fordulni.

 

 

 

Hogyan lehetünk sikeresek a keresőmarketing területén?

 

A keresőmarketing sikerének tényezői a következők:

 

  1. Lehetőséget ad bárki számára a szabad és ingyenes publikációra, ugyanakkor nemcsak az oldalak nyilvánosságra hozatala és fenntartása lehet ingyenes, de azok látogatása is. További fontos különbség, hogy míg hagyományos esetben a kereskedő kezdeményezheti vagy befolyásolhatja a vásárlást, addig az interneten erre kisebb az esélye.
  2. A többi médiához viszonyított rendkívül olcsó árfekvése.
  3. Olyan - a vállalati marketingstratégiába integrált - webes megjelenésre és szolgáltatás csomagra van szükség, mely maximálisan igazodik a megcélzott használói kör igényeihez, elvárásaihoz, mind a kínált szolgáltatás portfolió és annak minősége, mind a honlap dizájnja vonatkozásában.
  4. A keresőmarketing sikerének elengedhetetlen feltétele a fizetési folyamatok biztonságossá tétele.
  5. A keresőmarketing fogyasztói maguk keresik meg a tájékoztatást és a reklámot, tehát nem a hirdettetőé, hanem a fogyasztóé a kezdeményező szerep.
  6. Az interneten a hirdetési tér korlátlan és olcsó. Testre szabott információt adhatunk a különböző vásárlótípusba tartozó érdeklődőknek. A fogyasztó maga választja ki az őt érdeklő információt, ez a keresőmarketing fő előnye.
  7. Az internet esetében a kommunikáció iránya fordított, vagyis a fogyasztók maguk keresik meg webhelyünket, és így jut el hozzájuk a weboldal üzenete.
  8. Az online reklám (keresőmarketing) esetében az igény felkeltése a tájékoztatáson alapul. A látogató konkrét kérdésekre keres választ, ezért nagyobb az esélyünk a megfelelő termék vagy szolgáltatás esetén az értékesítésre, ha a valóságnak megfelelő tájékoztatást, leírást adunk.

 

 

 

Mi az összefüggés a keresőmarketing és az bannerekre való kattintások között?

 

A keresőmarketing és a bannerek:

 

A webes felületeken történő reklámozás egyik legrégebbi, klasszikus formája a reklámcsík vagy szalaghirdetés. Az internetes reklámra fordított kiadások túlnyomó részét ez a hirdetési forma adja. Álló, mozgó és interaktív szalaghirdetések is léteznek. A kreatív anyagokban megjelenik a hang, a mozgókép, a flash és további figyelemfelhívó szövegek.

 

A keresőmarketing fontos eszköze a banner. A legelterjedtebb hirdetési forma az interneten. Meghatározott méretű és formátumú állókép vagy animált grafika, melyet a tartalomszolgáltatók weblapjain kifejezetten reklámcélból kialakított és fenntartott felületen helyezhetnek el a hirdetők. Azonban egyre csökkenő tendenciát mutat a bannerekre való kattintások száma, mivel a tudatos fogyasztók maguk keresik meg a tájékoztatást és a reklámot, tehát csak arra kattintanak, ami számukra érdekes.

 

 

 

 

A KERESŐMARKETING TERÜLETEI ÉS ESZKÖZEI

 

A keresőmarketing fő területei:

Az organikus találatok

A keresőhirdetések

A külső hivatkozások

Az ügyfél konverzió

 

1) Az organikus találatok a keresőmarketing területén

 

A keresőmarketing területén az organikus találatok esetén az a fő cél, hogy a Google keresési találatai között egy vagy több minél előkelőbb pozíciót szerezzen meg az adott weblap. Ez azonban önmagában kevés, mert nagyon fontos, hogy a fáradtságos munkával megszerzett pozíciót meg is tartsa a weboldal a kiválasztott kulcsszavakra. A keresőmarketing területén a kulcsszavak száma nem elhanyagolható tény, mivel a felhasználók szókincse jelentősen különböző. Ezért fontos, hogy az adott weblap több kulcsszóra is megtalálható legyen a tevékenységi területén belül. Ezzel több oldalról is lehet biztosítani, hogy az ügyfél rátaláljon a weboldalra.

 

Keresőmarketing szempontból annak első feltétele, hogy minél több kulcsszóra megtalálható legyen a weblap, egy keresőoptimalizált honlap létrehozása szükséges. A honlap akkor van jól optimalizálva, ha keresőbarátnak mondhatjuk és az oldalak keresőmarketing szempontból, és a keresőrobotok szempontjából is megfelelő kialakításúak.

 

 

2) A keresőhirdetések a keresőmarketing területén

 

A keresőmarketing szempontjából másodikként kiemelhető terület a keresőhirdetések (a keresőkben szereplő hirdetések), vagyis a szponzorált linkek szerepe. A keresőhirdetések a megkeresések területén kapnak fontos szerepet.

 

A Google kereső szponzorált linkjeinek listájában keresőmarketing szempontból mindenképpen előkelő pozíció megszerzése az elsődleges cél. A fizetett hivatkozások listájában elsősorban a megfelelő átkattintási arány és megfelelő megtérülési mutató (ROI) elérésével, valamint megfelelő szinten tartásával érhetőek el a legjobb eredmények.

 

A keresőhirdetések alkalmazásának módja a keresőmarketing területén belül, egy profi szakértő bevonásával valósítható meg olyan módon, hogy az a legjobb eredményeket hozza. A sikeres keresőhirdetés indításának előfeltételeként alapvető, hogy rendelkezzünk korábbi „fontos adatokkal”, és kulcsszókutatás előzze meg a keresőhirdetés kampány indítását.

 

 

3) A külső hivatkozások a keresőmarketing területén

 

A külső hivatkozások (azaz, a weblapunkra más weblapokról mutató linkek, hivatkozások) jelentős szerepet töltenek be a keresőmarketing területén. A külső hivatkozások létrehozásakor a weboldallal elérni kívánt cél, hogy érdemi jelenlétet biztosítsunk a honlapunkon kívüli weboldalakon is.

 

Ezért is fontos, hogy a szponzorált linkeken túl külső linkekre (tematikus linkgyűjteményekbe, katalógusokba) is regisztrálva legyen a weblap. Ennek köszönhetően fokozzuk annak esélyét, hogy a felhasználók más keresőoldalakról is megtalálják a weblapunkat, ezáltal pedig növelhető a látogatottság és a profit.

 

 

4) Az ügyfél konverzió a keresőmarketing területén

 

Az ügyfélkonverzióban összpontosul az összes feljebb felsorolt technikai elem, ezért a keresőmarketing leglényegesebb része. Itt ugyanis a hangsúly már a weboldalon böngésző látogatóra helyeződik. A látogató figyelmének megragadása és irányítása a cél.

 

Olyan jól szerkesztett, minőségi tartalmat kell biztosítani a felhasználóknak, amely felépítésében átláthatóságot nyújt, és a felhasználó számára elsősorban azt a tartalmat biztosítja, amit keres. Mivel egy átlagos felhasználó néhány, 5-8 másodperc alatt dönti el, hogy a weboldal ahova érkezett mennyiben felel meg az általa keresett kulcsszóval kapcsolatba hozható elvárásainak.

 

 

 

MIKOR SZÜKSÉGES A KERESŐMARKETING ALKALMAZÁSA

 

A különböző honlapok létrehozásakor igen fontos szempont, hogy az elérhető, megtalálható, mi több, érdekes legyen a felhasználó számára. Hiszen ha egy adott weboldalnak nincsenek látogatói, akkor igen magas arányban elmaradhatnak az internetről érkező a potenciális ügyfelek. Noha hazánkban még gyerekcipőben jár a keresőmarketing, illetve a keresőoptimalizálás, Angliában egy keresőmarketing cég már 2002-ben végzett egy jelentős kutatást, amely szerint 327 megvizsgált céges honlap 75 százaléka pénzkidobás volt. Ezért érdemes egy kellően optimalizált, keresőmarketing szakember közreműködésével készült weblapot létesíteni.

 

 

A kutatás szerint a problémák a következők voltak:

 

47,4 százalékuk, habár általános közönséget célzott meg, olyan szakzsargont tartalmazott, amely csak a szakemberek számára volt érthető.

72,4 százalékuk nem tett említést a cégek termékeiről, szolgáltatásairól, illetve azok előnyeiről.

87,2 százalékuk nem volt megfelelően, szakszerűen reklámozva.

75,8 százalékuk több pénzbe került, mint amennyit hozott.

96,3 százalékuk szegényes, nem kellően informatív tartalommal bírt.

 

A keresőmarketing területével kapcsolatos leggyakoribb tévhitek:

A keresőmarketing csak az oldal kialakítása után válik fontossá. NEM IGAZ!

Minden keresőmarketing megoldás azonnali javulást eredményez. NEM IGAZ!

Kész weboldalunkkal már nem szükséges foglalkozni, változtatni. NEM IGAZ!

Új honlapunk azonnal az első helyen szerepel majd a keresőben. NEM IGAZ!

A hatékony online reklámozás nevetségesen olcsó. NEM IGAZ!

A kulcsszó alapú hirdetések költséghatékony megjelentetése nem időigényes. NEM IGAZ!

 

3 GYAKORI KÉRDÉS A KERESŐMARKETING TERÜLETTEL KAPCSOLATBAN

 

1) Igaz-e, hogy keresőmarketing megegyezik az online marketinggel?

Nem igaz, mert online marketingnek nevezzük a marketingnek azt a speciális válfaját, amelyet a szakirodalom több névvel is próbál körülírni, mint például internetmarketing vagy webmarketing, a keresőmarketing pedig az online marketing résztevékenysége.

 

2 ) Igaz-e, hogy a keresőmarketing PR tevékenységet is ellát?

Igaz, mert a szolgáltatásai közé tartozik az internetes PR és marketinges tevékenység.

 

3) Igaz-e, hogy a bannerek elsődleges célja, hogy egy másik bannerre csábítsák a felhasználót?

Nem igaz, mert a bannereknek a keresőmarketing és az online marketing területen belül is az a feladata, hogy egy másik weboldalra vonzzák a felhasználót.

A bejegyzés trackback címe:

https://keresomarketingseogoogle.blog.hu/api/trackback/id/tr3216237618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

Szőnyegtisztítás Budapest, téli gumi, akkumulátor, chiptuning, autófólia

szőnyegtisztítás szőnyegtisztító szőnyegtisztítás Budapest szőnyegtisztítás, kárpittisztítás szőnyegtisztítás árak chiptuning autófólia akkumulátor, téligumi

téli gumi és akkumulátor

Chiptuning Budapest, autóalkatrész, chiptuning, autófólia, téli gumi, akkumulátor